Od tohto týždňa sa opäť dokorán otvorili dvere hotelov a ubytovacích zariadení. Korona kríza je na čas zažehnaná, pred hoteliermi je však nová a o nič ľahšia výzva - prilákať turistov naspäť do hotelov.
Dlho očakávané uvoľnenie opatrení je tak len začiatkom, aby sa celý turizmus opätovne reštartoval. A nepochybne to bude dlhšia a náročnejšia cesta, aká čaká napríklad služby či gastro. Veď kým do reštaurácií, kaviarní a ku kaderníčke sa ľudia len tak pohrnú, turizmus sa zo dňa na deň nerozbehne. Bude to chcieť najmä trpezlivosť, zodpovednosť, ale aj šikovnosť a iniciatívu zo strany hotelierov, združení a subjektov cestovného ruchu. Svet turizmu sa mení a kto chce uspieť, musí sa zmeniť s ním. Ako? Čítajte ďalej.
Hotely a ubytovacie služby - ako to aktuálne vyzerá
Po uvoľnení opatrení môžu hotely a penzióny fungovať len v základnom režime, môžu síce ubytovať aj krátkodobých hostí, no reštaurácie a spoločné priestory zelenú ešte nedostali. Na izbe môžu byť spolu ubytovaní členovia domácnosti, alebo dvojica, pričom k dispozícii musí byť samostatná kúpeľňa. Od hostí sa naďalej vyžaduje aj negatívny test a pravidelne testovaní musia byť aj zamestnanci.
Aktuálne platné nariadenia:
Prevádzky hotelov a ubytovacích služieb
Platnosť nariadenia od: 22. marca 2021
Platnosť nariadenia do: odvolania
Okrem rešpektovania všeobecných hygienických pravidiel pre prevádzky obchodov a služieb sú všetci prevádzkovatelia poskytujúci hotelové služby alebo ubytovacie služby podobné hotelovým službám, turistické alebo ostatné krátkodobé ubytovacie služby (ďalej len „hotelové a podobné služby“) súčasne povinní dodržiavať:
vybaviť hygienické zariadenia prevádzky tekutým mydlom a papierovými utierkami,
zakazuje sa konzumácia pokrmov alebo nápojov v spoločných priestoroch prevádzky,
zvýšiť frekvenciu upratovania, čistenia a dezinfekcie dotykových plôch, na dezinfekciu použiť dezinfekčné prostriedky s virucídnym účinkom,
zamestnanci musia mať prekryté horné dýchacie cesty respirátorom bez výdychového ventilu.
Ako ďalej?
Po otvorení a zabezpečení toho najdôležitejšieho, by vaše ďalšie kroky mali smerovať do dobrého rozbehu letnej sezóny. Nepochybne práve tá bude hlavným motorom vášho úspešného fungovania v roku 2021, preto všetky svoje sily sústreďte sem.
Určite nám dáte za pravdu, že kto bude chcieť v tejto dobe prilákať turistov, musí im vyjsť čo najviac v ústrety. Dovolenka v tomto roku musí byť maximálne bezproblémová a pohodová. Po mesiacoch príkazov a zákazov si všetci chceme konečne vydýchnuť a neriešiť koronu. A presne od tohto sa odrazte! Urobte svojim hosťom ich pobyt komfortný a ponúknite im presne to, čo budú po dlhom lockdowne hľadať.
My sme urobili tento zoznam, no vy si môžete pridať aj niečo vlastné:
hostia sa chcú socializovať
chcú sa cítiť bezpečne (pozrite blog Korona update)
netrápiť sa opatreniami a koronou všeobecne (blog Zostaňte v hre)
robiť aktivity, ktoré boli doteraz nedostupné
a hlavne - užiť si to
Jednoduchosť vyhráva
V tejto sezóne sa bude nosiť jednoduchosť. Jednoduché rezervovanie, aj zrušenie rezervácie. Prehľadné podmienky rezervácií, samotného pobytu, aj opatrení v danom regióne. Všetci už majú dosť komplikovaných nariadení, s jednoduchosťou máte vyhraté. Všetky vaše ponuky by mali byť prehľadné a jasné, turisti chcú pri rozhodovaní vedieť, ako bude pobyt prebiehať, čo dostanú, čo môžu robiť a čo je zakázané.
Pripravte si prehľadné zhrnutia, ktoré hosťom pošlete po vytvorení rezervácie - dajte im vedieť, za akých podmienok môžu svoju rezerváciu zmeniť či zrušiť, napíšte či a ako podávate raňajky, či máte otvorené fitko, saunu, bazén a aké aktivity budú u vás, alebo v blízkom okolí dostupné.
Pri ubytovaní im odovzdajte vytlačený prehľad aktuálnych opatrení v regióne a pridajte aj miesta kde sa môžu dať otestovať. Samozrejme myslite aj na svojich zahraničných hostí - všetky vyššie spomenuté informácie v angličtine nepochybne ocenia. Uvidíte, že je dobré byť pripravení, vaši hostia by sa vás na toto všetko aj tak pýtali.
Prilákajte cenou
Je viac ako isté, že ubytovatelia sa budú snažiť pritiahnuť hostí aj lákavými cenami. Aj v tomto roku bude turistov pomenej a tí čo zostali a budú chcieť cestovať, si budú môcť aj vyberať. Neváhajte preto pripraviť akciové balíčky, extra služby zadarmo, rodinné zľavy, alebo akciovú ponuku pre malé skupinky - korona napokon cestovanie zmenila a je možné, že veľké skupiny už nebudú také bežné ako kedysi. Zaujímavé môžu byť aj štartovacie/uvádzacie akcie a zľavy - “rezervujte teraz a zaplatíte menej”, s cieľom motivovať hostí zakúpiť si pobyt už dnes. Samozrejmosťou by mali byť flexibilné storno podmienky a zmena rezervácie, bez toho sa už dnes nepohnete.
Moderné riešenia
Trendy nielen u nás, ale aj vo svete hovoria jasne - je najvyšší čas na modernizáciu. Kráčať s dobou je dnes nielen žiadané, ale priam nevyhnutné - presun veľkej časti našich životov do online sveta, bude celkom bežný aj po korone. Preto moderné technológie neodmietajte a zamyslite sa, čo by vo vašom ubytovaní fungovalo najlepšie. Cieľom je priniesť viac informácií pre hostí, zrýchliť komunikáciu a spropagovať vaše ubytovanie, ale cez koronu ide aj o presun osobného styku na recepcii do online priestoru.
Hostia nebudú chcieť stáť v radoch a viesť s vami v rúšku dlhé rozhovory. Všetci budú chcieť potrebné formality zvládnuť čo najrýchlejšie a ísť si po svojom. Preto skúste svoje procesy zjednodušiť a presunúť na internet. Formulár na ubytovanie zašlite hosťom predom a pri ubytovaní ho už len podpíšu. Dajte im možnosť na platbu vopred kartou či prevodom a všetky informácie o aktuálnych opatreniach (u vás aj v regióne) zverejnite na svojej stránke a majte ich po ruke aj v tlačenej forme.
Na komunikáciu využite sociálne siete a ďalšie aplikácie - Facebook a Instagram vám poslúžia nielen na propagáciu, ale aj na prvý kontakt s hosťami. Dnes už veľa prevádzok používa aj četovacie okno na webovej stránke - vďaka tomuto prvku viete so záujemcami komunikovať tu a teraz a hneď im dať odpovede, ktoré hľadajú. Ak používate na telefonovanie smartfón, určite si nainštalujte aj Whatsapp - cez túto obľúbenú aplikáciu viete písať správy aj telefonovať, funguje na vašom telefónnom čísle a na používanie stačí (na rozdiel od klasického mobilu) iba internet.
Skvelé zážitky
Viac ako inokedy budú turisti túto sezónu vyhľadávať rôzne aktivity. Nikto nebude chcieť vysedávať na izbe, preto už vopred rozmýšľajte, čo viete ponúknuť vo vašom ubytovaní a kam by ste vašich hostí poslali. A verte, že to nemusí byť žiadny hlavolam. Ľudia chcú plávať, kúpať sa, bicyklovať, turistikovať, ísť na drink, zmrzlinu a najesť sa na terase. Ľahké ako facka.
Na leto preto vymyslite čo najviac aktivít v exteriéri - môžete zaobstarať bedminton, lopty, sieť na volejbal, bránky, detský kútik, či zariadiť malú zónu na cvičenie. Sami môžete zorganizovať túry po okolí, alebo cyklo výlet. Ak sa nachádzate v živom a turisticky rozvinutom regióne, dajte dokopy všetky (aktuálne fungujúce) aktivity, zožeňte od prevádzkovateľov letáčiky, prípadne si dohodnite aj nejakú spoluprácu.
Skvelým pomocníkom môže byť turistická karta, o ktorej sme už písali. Ak vo vašom regióne karta funguje, nie je nad čím váhať - hosťom rovno ponúknete prehľadného sprievodcu po najlepších aktivitách a zážitkoch. Pre vás žiadna robota navyše, pre turistov originálny produkt, s ktorým navyše aj ušetria.
Premyslite kde sa dá dobre najesť, ísť sa okúpať, zacvičiť, zabehať, prejsť sa. Vy sami región poznáte najlepšie, viete čo je otvorené, kde bude najmenej ľudí a kam sa vyplatí ísť. Povedzte to svojim hosťom a ponúknite im dovolenku, ktorú si užijú na maximum a bez starostí.
Comments